2011-08-16


„Folk daje uśmiech” to nazwa akcji społecznej, której celem jest wsparcie onkologicznego oddziału dziecięcego w Centrum Matki i Dziecka w warszawskim szpitalu przy ulicy Kasprzaka. W akcji zainicjowanej przez firmę GOSHICO udział bierze kilkunastu polskich projektantów, których projekty zostaną wystawione na aukcji, zaś uzyskane pieniądze zostaną przekazane szpitalowi.
 
W warszawskim szpitalu przy ulicy Kasprzaka znajduje się onkologiczny oddział dziecięcy, w którym pomoc znajdują zarówno kilkumiesięczne dzieci, jak i nastolatki. Małgorzata Kotlonek wraz z siostrą Agnieszką (GOSHICO) miały okazję poznać małych pacjentów, ich rodziców i pracujących tam lekarzy. Jak mówią – „Sprzęt i pomoc medyczna są na najwyższym poziomie. Na oddziale panuje atmosfera serdeczności, ale od pierwszego momentu uderzają duże braki w wyposażeniu, które mogłoby owym małym pacjentom uprzyjemnić ten trudny czas. Aż trudno uwierzyć, że w dzisiejszych czasach w sali grupowej stoi mały telewizorek z ruchomą anteną z lat 90. oraz video z kasetami. W telewizji często widujemy świetnie wyposażone oddziały dziecięce, takie, w których łatwiej znosi się długotrwałe leczenie. Pomyślałyśmy – możemy pomóc!”
 
Akcja potrwa do połowy października. Do końca sierpnia zaś kilku polskich projektantów, którzy w swoich pracach odwołują się do motywów ludowych, będzie realizować własne pomysły. Wszystkie projekty zaprezentowane zostaną na wstawie, a następnie trafią na licytację.
 
„Pomysł projektu rodził się przez wiele miesięcy i ewoluował wielokrotnie. Polska i światowa sztuka ludowa bardzo często bywa inspiracją dla każdego z nas, dzięki czemu współczesny design wyróżnia się ciekawym wzornictwem i kolorystyką. Tworzymy, a tym samym dajemy dużo radości i uśmiechu naszym klientom. Doszłyśmy więc do wniosku, że skoro zostałyśmy obdarzeni takimi możliwościami, czemu nie pójść o krok dalej? Postanowiłyśmy więc wspólnie z pozostałymi designerami wykorzystać swoje talenty i podarować uśmiech dzieciom, które naprawdę go potrzebują” – dodaje Małgorza Kotlonek.
 
W projekcie udział biorą: Goshico, Alina Tyro-Niezgoda,  Karina Królak,  Dominika Bojko,Viola Lee, Bogusław Śliwiński, Joanna Rusin, MOHO Design, Jakub Sobiepanek, Nuskuart, PROTEIN DESIGN,  Laskowscy Design,  Magdalena Godawa, Lumière Essence Małgorzata Baj,  Karolina Szeląg, Poliszdizajn, Aga Pou, Monika Jaworska i Lew Jarmołowicz.
 
Akcja organizowana jest w porozumieniu z Fundacją Spełnionych Marzeń.
 
Akcję można śledzić na Facebooku: For Kids Folk