2010-09-10


Czy żywność można zaprojektować? Jak zmieniają się nasze przyzwyczajenia i rytuały konsumpcyjne? Czy zastawa stołowa może być jadalna? Na te i inne pytania zamierzają odpowiedzieć organizatorzy „Food Design – innowacje dla branży spożywczej” – pierwszej w Polsce konferencji poświęconej projektowaniu żywności, usług, produkcji i doświadczenia związanego z jedzeniem. Konferencja połączona z warsztatami odbędzie się w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu w dniach od 13 do 15 września 2010 roku. Zajęcia poprowadzą europejscy specjaliści w dziedzinie innowacji i Food Design. Organizatorem warsztatów jest Pro Design na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Udział w konferencji i warsztatach jest bezpłatny.
 
Czym jest „food design”? To innowacyjne projektowanie żywności, diety, doświadczenia związanego z przygotowywaniem jedzenia i konsumpcją. To również projektowanie produkcji i usług dla branży spożywczej. Konferencja i warsztaty odpowiadają na pytania: Jak wprowadzić innowację w firmie z zakresu Food Design? Jak wykorzystać europejski know how z branży spożywczej? Jak tworzyć produkty i marki o korzeniach lokalnych odnoszące sukces na rynkach globalnych?
 
„Food Design – innowacje dla branży spożywczej” to wydarzenie o charakterze edukacyjnym, z dziedziny designu dobrze rozwiniętej już w Europie, a w Polsce ciągle bardzo mało znanej (żadna z uczelni kształcącej projektantów nie prowadzi jeszcze kierunku studiów ani specjalizacji food design) rozpisane na trzy dni: 13 września – konferencja, 14 września – warsztaty otwarte, 15 września – warsztaty zamknięte dla firm z branży spożywczej.
 
Food Design wpisuje się w długofalowe światowe trendy dotyczące stylu życia i gospodarki takie jak:
- well being – świadomy wybór diety, produktów z farm ekologicznych w połączeniu z proaktywnym trybem życia, regularnym uprawianiem sportów, nowymi nawykami żywieniowymi jako profilaktyką w chorobach cywilizacyjnych,
slow food – oznacza ochronę prawa do smaku, dbanie o tradycyjną kuchnię regionalną i powrót do przyjemności wynikającej z jedzenia zatraconej w wyniku coraz szybszego tempa życia,
- glocalization – tworzenie produktów i marek regionalnych, unikatowych, które następnie są dystrybuowane globalnie; wiąże się to ze wspieraniem ekologicznych upraw i rozwojem lokalnych producentów żywności,
- sustainability – rozwój zrównoważony, świadome gospodarowanie zasobami i surowcami naturalnymi z troską o przyszłe pokolenia; obecnie ekologia staje się obowiązkiem.
 
Warsztaty i konferencja skierowane są do: projektantów, studiów projektowych, studentów kierunków związanych z designem oraz firm działających w branży spożywczej, producentów i przetwórców żywności, dystrybutorów i sprzedawców, restauratorów i firm cateringowych, producentów i projektantów opakowań, zastawy stołowej, sprzętu AGD, mebli kuchennych, menedżerów (zwłaszcza z obszarów: badań, produkcji, rozwoju produktów, marketingu), technologów żywności, dietetyków, przedstawicieli świata nauki.
 
Aby wziąć udział w konferencji i warsztatach, wystarczy wypełnić formularz online: www.pro-design.com.pl/formularz
 
Więcej informacji: info@pro-design.com.pl lub pod numerem telefonu 0 601 534 688.
 
Miejsce warsztatów: Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, ul. gen. T. Kutrzeby 10, sala 004.