2010-06-09

Projekt: Karim Mekhtigian

Projekt: Defne Ercis
Krzesło – najbardziej i jednocześnie najmniej demokratyczny z przedmiotów otaczających człowieka. Krzesło – symbol stabilności: wszak stoi na czterech nogach i wyrasta na określonym gruncie kulturowym.
Karim Mekhtigian (Egipt) oraz Defne Ercis (Turcja) zaprojektowali intrygujące krzesła sięgając do ornamentów obecnych w ich rodzimych kulturach. Pierwszy zainspirował się bogato zdobionymi wykuszami typowymi dla architektury arabskiej. Mashrabeya, czyli drewniana kratownica okienna, stała się punktem wyjścia do stworzenia krzesła Soheimi – ażurowej formy, która pozwala na ciekawą grę światła i cienia we wnętrzu domu. Z kolei Defne Ercis zainspirowała się tureckimi serwetkami, którymi domownicy przyozdabiają swoje meble. W jej projekcie jednak koronka stała się integralnym elementem tapicerki krzesła.
Obydwa projekty uwidaczniają bogactwo ornamentu tkwiące w naszej codzienności.
