2013-06-04




Jak kreować wizerunek miasta? Można odwołać się do sentymentów – deseni, kolorów, typografii, kojarzących się z konkretnymi momentami w historii danego miejsca. Można zaczerpnąć z tego co dzieje się wokół dziś. Realizacje łódzkiego duetu projektowego tworzonego przez Michała Kędzierskiego i Radomira Dziubicha, łączą w sobie jedno i drugie podejście.  

Ich projekty nawiązują do miasta, w którym żyją, ale także do tego, które żyje w pamięci mieszkańców Łodzi. I tak na przykład seria przypinek z nazwami ulic, czyli tak zwane kremówki, powstały po to, by łączyć i spotykać ludzi, których myśli chodzą tymi samymi drogami. Dziecięce body „Młodziak” i „Młódka” w żartobliwy sposób grają z językiem, by od małego wiązać dzieci z miejscem ich urodzenia. Nadruki na kubki czy koszulki, breloki do kluczy, okładki książek czy plakaty to tylko niektóre projekty, które pozwalają poczuć „Pociąg do Łodzi”.

Źródło: www.pociagdolodzi.pl