2012-02-10




SUPERMart – to tytuł wystawy odbywającej się aktualnie w Museum of the Image w Bredzie, na której prezentowane są opakowania produktów na co dzień spotykanych w sklepach. Opakowania znanych marek – Coca-Coli, Absolutu, sosu sojowego Kikkoman, piwa Heineken, kremu Nivea, majonezów i ketchupów Heinz czy czekolady Toblerone – zwracają uwagę na zjawisko kształtowania potrzeb konsumenckich przez rynek, uśrednianie gustów, czy też na coraz większy stopień zaangażowania projektantów w proces tworzenia produktu – tak od strony estetycznej, jak i funkcjonalnej (wytrzymałość opakowania, jego higieniczność itp.).

Choć mogłoby się wydawać, że to kolorowa opowieść o świecie dostatku, w którym żyjemy, warto spojrzeć na nią krytycznym okiem.

SUPERMart // 11.12.2011–1.4.2012
MOTI Museum of the Image
Boschstraat 22, Breda
www.motimuseum.nl