2010-04-08


Od 12 kwietnia w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie można oglądać wystawę polskiej sztuki reklamowej okresu 20-lecia międzywojennego i czasów PRL.
 
"Może wydawać się to dziwne, ale polska grafika reklamowa tego czasu nie została dotychczas należycie zbadana. O wielu twórcach oraz wybranych zagadnieniach, w tym szczególnie tzw. 'polskiej szkole plakatu', napisano już prawie wszystko. Jednakże przez ponad osiemdziesiąt lat powstało znacznie więcej prac graficznych o wysokich walorach estetycznych, godnych przypomnienia i zaprezentowania. Mam na myśli niezliczoną ilość ulotek, insertów, katalogów i broszur, opakowań i wydawnictw periodycznych. Ich 'użytkowość' i 'ulotność' spowodowała, że do naszych czasów przetrwało niewiele" - mówi Tomasz Lachowski, kurator wystawy.
 
Ekspozycja pokazuje, że reklama nie zaczęła się w Polsce na początku lat dziewięćdziesiątych wraz z nowymi mediami, agencjami reklamowymi i działami marketingowymi firm, ale trwa od dziesięcioleci i ma niezwykle bogatą historię.

Wystawa jest częścią Polskiego Festiwalu Reklamy.  

Wernisaż: 12 kwietnia 2010, godz. 18:00, Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie


Źródło i ilustracje:
www.pme.waw.pl